Vanliga frågor från kunder
Du kan använda PostNord-appen eller en länk till spårningen i en webbläsare. Din beställning dyker upp automatiskt om du registrerar dig med samma mobilnummer och/eller mailadress som vid beställningen. Avisering kan förekomma.
Om beställningen sker innan kl. 15.30 på en vardag skickas försändelsen från vårt lager samma dag. Annars går den nästföljande vardag eller på det datum du väljer som skickdatum.
Nallebud skickas som Varubrev med Postnord, som tar i genomsnitt två arbetsdagar från skickdatumet, men kan ta både kortare och längre tid.
Snabbt och enkelt! Reservation för Postens hantering.
Andra fraktalternativ finns, kontakta oss för alternativ.
OBS! Det kan förekomma att vissa vardagar är undantagna. Skickdag väljs där du anger mottagare i kassan och du ser det efter beställningen i bekräftelsemailen från oss.
För att vi ska kunna skicka ditt Nallebud på ett så säkert sätt som möjligt finns det några saker för dig som kund vilka är viktiga att tänka på och som vi inte kan påverka.
- Ange alltid en fullständig adress – ange lägenhetsnummer till mottagare i lägenhet och var extra noga vid leveranser till företag
- Var säker på att mottagaren finns på angiven adress i minst fem arbetsdagar från skickdatumet.
- Läs våra leveransvillkor innan du godkänner dem vid köpet.
Nallebudet har tyvärr inte möjlighet att ta i beaktning om mottagaren är sjuk, i riskgrupp eller av annan anledning inte kan hämta sitt Nallebud, oavsett om det är i brevlåda eller hos ombud. Därför är det extra viktigt att du som kund läser våra gällande leveransvillkor innan du godkänner dessa och genomför ditt köp hos oss.
När du skickar ett Nallebud till någon anses produkten vara förbrukad precis som när du skickar blommor till någon så är produkten och hälsningen förbrukad, därför gäller inte ångerrätten rakt av. Däremot så kan produkten självklart reklameras vid fel. Ångerrätten, vilket innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom två veckor, tillämpas på alla tillbehör som säljs med Nallebudet enligt följande avsnitt i lagen om distanshandel: 4§ punkt 2: “en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal”. Nallebudets innehåll kan alltså undantas från regeln om ångerrätt.
Nallebudet är en gåvotjänst, och då mottagaren ofta är en annan person än köparen anses produkterna förbrukade. Om leveransen försvunnit eller vi råkat skicka en felaktig eller trasig vara löser vi självklart detta.
Kontakta oss på info@nallebudet.se så hjälps vi åt tillsammans!
På Nallebudet kan du betala enkelt med Swish. Om du beställer från en dator, behöver du skanna Swish-symbolen(qr-koden) på skärmen med din Swish-app.
Nallebudet använder också Svea som betalningsplattform, vilka erbjuder både köp via kort och faktura. Väljer du faktura kan Nallebudet skickas direkt precis som vid kortköp och fakturan kommer till din mail. Fakturaavgift kan tillkomma.
Personuppgifter, e-postadresser lämnas inte ut till utomstående företag eller andra personer.
Du kan välja det själv genom att ange mottagarens mobilnummer vid beställningen. Om du anger numret kommer mottagaren automatiskt kunna få samma information som du via Postnord-appen.
Om du inte anger mobilnumret till mottagaren aviseras mottagaren inte i förväg.
Du skriver ditt kort i kassan. Börja med att väja motiv. Sedan skriver du din hälsning. Skriv vem det är i från här, annars syns det ej i Nallebudet.
Vi skriver ut kortet när vi packar din order, så om något blev tokigt, kan du skriva till oss och be om hjälp att få det ändrat.
Kortet ingår, utan extra kostnad precis som Nallebudslådan, alltid i ditt Nallebud.
Nallebudets nallar är från 8 cm till 23 cm. Våra fantastiska mininallar är modeller som funnits länge som Nallebud och de nallarna är mellan 8-10 cm.
Lita inte på bilderna, eftersom det är lätt att nallen ser större ut på bild. Vi skriver alltid hur lång nallen är och ofta i jämförelse med äpplen eller andra vardagsföremål.
Det här är inte garanterade leveranstider, utan det ska ses som hjälp för att kunna vara ute i god tid med beställningen av Nallebudet.
Tveka inte att fråga om du undrar över innehållet i någon av våra produkter. Skicka ett mail till oss så svarar vi. Alla livsmedel som vi skickar i Nallebuden är märkta med innehållsförteckning och eventuella allergener. Före köpet går det att hitta information om tillverkare, vikt och ingredienser på respektive produktsida. Saknar du någon uppgift, vänligen hör av dig till oss, så delar vi informationen.
Har du andra frågor?
Nallebudet AB
Org. nummer: 559134-4022
Företaget innehar F-skattesedel
Maila oss på info@nallebudet.se.
Vi svarar inom 24 timmar på vardagar och oftast är vi snabbare.
Vi älskar att hjälpa till!
Adress
Nallebudet AB
Franska vägen 12
393 56 KALMAR