Nallebudet ägs och drivs av Nallebudet AB org. nr. 559134-4022

Leveransvillkor

Om beställningen sker innan kl. 15.30 på en vardag skickas försändelsen från vårt lager i Kalmar samma dag. Vid beställningar efter 15:30 på vardagar och/eller helgdagar/röda dagar skickas leveransen nästföljande vardag eller på av kunden angivet datum, dock endast vardagar.

Samtliga Nallebud skickas som brev med Postnord och levereras direkt ned i mottagarens brevlåda. Avisering kan dock förekomma, trots att Nallebudet har text på paket om att försändelsen inte får aviseras.

Postnords genomsnittliga leveransvillkor för detta fraktsätt är två arbetsdagar. Vid eventuell försening som uppstått efter att beställningen lämnat Nallebudets lager, utgår ingen återbetalning. Vardera fall bedöms av Nallebudet och kan generera i ny försändelse eller tillgodo för framtida beställning. Nallebudets leveranser är idag inte spårbara, varför Kunden behöver genom kontakt med mottagaren säkerställa om leverans kommit fram.

Vid leverans till sjukhus kan dess interna postgång innebära ytterligare leveranstid om 1-2 arbetsdagar. Kontakta sjukhuset för att få all information som behöver anges för att leveransen ska nå mottagaren på aktuell avdelning och rum.

Kunden ansvarar för att ange korrekt adress för beställningen.
Nallebudet bär ej ansvaret för leveransen om felaktiga eller bristfälliga adressuppgifter har angetts.

Vid felaktigt angivna adressuppgifter som innebär att Leveransen kommer i retur till Nallebudet, kan kunden välja att skicka försändelsen på nytt mot en hanteringskostnad om 79 kronor som debiteras Kunden.

Vid de fall Kunden angivit felaktiga eller bristfälliga adressuppgifter, och ordern kommit i retur till Nallebudets lager och Kunden ej önskar att ordern ska skickas på nytt, finns möjlighet till viss återbetalning. Minimumkostnad om 79 konor för administration och kostnader kommer att reduceras från återbetalningen.

I de fall Leveransen försvinner på grund av felaktigt angivna adressuppgifter kan Kunden välja att skicka ett nytt Nallebud till kostnaden av Nallebudet.

Reservation för Postens hantering.
Enligt Posten kommer 95 % av alla försändelser fram dagen efter att de postas. (vardagar) Vid leverans till Europa och resten av världen blir leveranstiden längre, och inga garantier kan ges då det hanteras av internationella posthanteringar.

Fraktkostnad

Det bästa med Nallebudet, bortsett från upplevelsen, är att vi alltid bjuder på frakten inom Sverige. Undantag för eventuella tillägg såsom MyHome Pack, Express eller liknande.

Nallebud kan även skickas till andra länder, där länder inom Europa innebär en fraktkostnad på 29 kronor och övriga världen 39 kronor.

Reklamationer

Vid felaktig leverans eller felaktig vara, kontakta oss gärna på info@nallebudet.se eller vår chat på vardagar mellan 09:00 – 15:30 så hjälper vi dig!

Krav

Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.

Personuppgifter

Personuppgifter lagras i vårt kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag.

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms och är varierande beroende på vilken produkt du väljer. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Utöver detta tas förbehåll om prisändring inför ramen av prisföreskrifter gällande på leveranstidpunkten.

Betalning

Nallebudet är anslutet till Klarna Checkout som är ledande inom betaltjänster i Norden. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. De betalsätt som erbjuds är anpassade efter just dig.

Du kan läsa mer om Klarna Checkout på deras informationssida: https://klarna.com/sv/handla-med-klarna

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Ångerrätt

När du skickar ett Nallebud till någon anses produkten vara förbrukad precis som när du skickar blommor till någon så är produkten och hälsningen förbrukad, därför gäller inte ångerrätten rakt av. Däremot så kan produkten självklart reklameras vid fel. Ångerrätten, vilket innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom två veckor, gäller däremot på alla tillbehör som säljs med Nallebudet. Detta grundar sig på ett följande avsnitt i lagen om distanshandel: 4§ punkt 2: ”en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal” kan alltså undantas från regeln om ångerrätt.

Nallebud med felaktiga adresser

Vänligen kontrollera att mottagaradressen som fylls i är korrekt. Nallebud, där felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har uppgetts, ansvarar vi ej för. Dessa kan komma bort i posthanteringen eller levereras till felaktig adress. Vi är ej skyldiga att ersätta eller kompensera för detta.