Nallebudet ägs och drivs av Nallebudet AB org. nr. 559134-4022

Leveransvillkor

Om beställningen sker innan kl. 15.30 på en vardag skickas försändelsen från vårt lager i Kalmar samma dag. Annars går den nästföljande vardag.

Samtliga Nallebud skickas som brev med Postnord rakt ned i mottagarens brevlåda, där leveransvillkoret är två arbetsdagar.

Snabbt och enkelt! Reservation för Postens hantering.
Enligt Posten kommer 98 % av alla försändelser fram dagen efter att de postas. (vardagar) Vid leverans till Europa och resten av världen blir leveranstiden längre.

Fraktkostnad

Det bästa med Nallebudet, bortsett från upplevelsen, är att vi alltid bjuder på frakten inom Sverige. Undantag för eventuella tillägg såsom MyHome Pack, Express eller liknande.

Nallebud kan även skickas till andra länder, där länder inom Europa innebär en fraktkostnad på 29 kronor och övriga världen 39 kronor.

Reklamationer

Vid felleverera eller felaktig vara, kontakta oss gärna på info@nallebudet.se eller vår chat på vardagar mellan 09:00 – 15:30 så hjälper vi dig!

Krav

Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.

Personuppgifter

Personuppgifter lagras i vårt kundregister vid beställning av vara. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag.

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms och är varierande beroende på vilken produkt du väljer. Vi reserverar oss för ev. momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Utöver detta tas förbehåll om prisändring inför ramen av prisföreskrifter gällande på leveranstidpunkten.

Betalning

Nallebudet är anslutet till Klarna Checkout som är ledande inom betaltjänster i Norden. Genom Klarna Checkout erbjuds du olika betalsätt efter att du har bekräftat ditt köp i kassan. De betalsätt som erbjuds är anpassade efter just dig.

Du kan läsa mer om Klarna Checkout på deras informationssida: https://klarna.com/sv/handla-med-klarna

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Ångerrätt

När du skickar ett Nallebud till någon anses produkten vara förbrukad precis som när du skickar blommor till någon så är produkten och hälsningen förbrukad, därför gäller inte ångerrätten rakt av. Däremot så kan produkten självklart reklameras vid fel. Ångerrätten, vilket innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom två veckor, gäller däremot på alla tillbehör som säljs med Nallebudet. Detta grundar sig på ett följande avsnitt i lagen om distanshandel: 4§ punkt 2: ”en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal” kan alltså undantas från regeln om ångerrätt.

Nallebud med felaktiga adresser

Vänligen kontrollera att mottagaradressen som fylls i är korrekt. Nallebud, där felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter har uppgetts, ansvarar vi ej för. Dessa kan komma bort i posthanteringen eller levereras till felaktig adress. Vi är ej skyldiga att ersätta eller kompensera för detta.