Vanliga frågor från kunder

Samtliga Nallebud kan spåras genom appen Mina Paket där du kan följa dina paket från många olika butiker och speditörer. Din beställning dyker upp automatiskt om du registrerar dig med samma mobilnummer och/eller mailadress som vid beställningen. Avisering kan förekomma. 

Om beställningen sker innan kl. 15.30 på en vardag skickas försändelsen från vårt lager samma dag. Annars går den nästföljande vardag eller på det datum du väljer som skickdatum.

Samtliga Nallebud skickas som Varubrev med Postnord, som tar i genomsnitt två arbetsdagar från skickdatumet, men kan ta både kortare och längre tid.

Snabbt och enkelt! Reservation för Postens hantering.

För att vi ska kunna skicka ditt Nallebud på ett så säkert sätt som möjligt finns det några saker för dig som kund vilka är viktiga att tänka på och som vi inte kan påverka.

  1. Ange alltid en fullständig adress – var extra noga vid leveranser till företag
  2. Var säker på att mottagaren finns på angiven adress i minst fem arbetsdagar från skickdatumet.
  3. Läs våra leveransvillkor innan du godkänner dem vid köpet.

Nallebudet har tyvärr inte möjlighet att ta i beaktning om mottagaren är sjuk, i riskgrupp eller av annan anledning inte kan hämta sitt Nallebud, oavsett om det är i brevlåda eller hos ombud. Därför är det extra viktigt att du som kund läser våra gällande leveransvillkor innan du godkänner dessa och genomför ditt köp hos oss.

När du skickar ett Nallebud till någon anses produkten vara förbrukad precis som när du skickar blommor till någon så är produkten och hälsningen förbrukad, därför gäller inte ångerrätten rakt av. Däremot så kan produkten självklart reklameras vid fel. Ångerrätten, vilket innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom två veckor, gäller däremot på alla tillbehör som säljs med Nallebudet. Detta grundar sig på ett följande avsnitt i lagen om distanshandel: 4§ punkt 2: “en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal” kan alltså undantas från regeln om ångerrätt.

Nallebudet är en gåvotjänst, och då mottagaren ofta är en annan person än köparen anses produkterna förbrukade. Om leveransen försvunnit eller vi råkat skicka en felaktig eller trasig vara löser vi självklart detta.

Kontakta oss på  info@nallebudet.se så hjälps vi åt tillsammans!

Nallebudet använder Klarna som betalningsplattform, vilka erbjuder både köp via kort och faktura. Väljer du faktura kan Nallebudet skickas direkt precis som vid kortköp och fakturan kommer till din mail. Var noga med kredittiden på 20 dagar, Klarnas fakturaavgift kan tillkomma.

Du kan se samtliga transaktioner via Klarna genom att logga in på www.klarna.se med ditt Bank-ID.

Personuppgifter, e-postadresser lämnas inte ut till utomstående företag eller andra personer.

Ställ din fråga till oss

Nallebudet AB

Organisationsnummer 559134-4022
Företaget innehar F-skattesedel

Mail eller chatt

info@nallebudet.se Du kan även chatta med oss mellan 09:00 – 15:30. Chatten finner du som en flik längst nere till höger.

Adress

Manpower AB
Att: Nallebudet AB
Lamellgatan 1
SE-504 62 Borås