Om Nallebudet

Vanliga frågor från kunder

Samtliga Nallebud kan spåras genom appen Mina Paket där du kan följa dina paket från många olika butiker och speditörer. Din beställning dyker upp automatiskt om du registrerar dig med samma mobilnummer och/eller mailadress som vid beställningen. Avisering kan förekomma. 

Du kan så klart också använda Postnord-appen eller en länk till spårningen i en webbläsare.

Om beställningen sker innan kl. 15.30 på en vardag skickas försändelsen från vårt lager samma dag. Annars går den nästföljande vardag eller på det datum du väljer som skickdatum.

Nallebud skickas som Varubrev med Postnord, som tar i genomsnitt två arbetsdagar från skickdatumet, men kan ta både kortare och längre tid. 

Snabbt och enkelt! Reservation för Postens hantering.

Andra fraktalernativ finns, kontakta oss för alternativ.

För att vi ska kunna skicka ditt Nallebud på ett så säkert sätt som möjligt finns det några saker för dig som kund vilka är viktiga att tänka på och som vi inte kan påverka.

  1. Ange alltid en fullständig adress – ange lägenhetsnummer till mottagare i lägenhet och var extra noga vid leveranser till företag
  2. Var säker på att mottagaren finns på angiven adress i minst fem arbetsdagar från skickdatumet.
  3. Läs våra leveransvillkor innan du godkänner dem vid köpet.

Nallebudet har tyvärr inte möjlighet att ta i beaktning om mottagaren är sjuk, i riskgrupp eller av annan anledning inte kan hämta sitt Nallebud, oavsett om det är i brevlåda eller hos ombud. Därför är det extra viktigt att du som kund läser våra gällande leveransvillkor innan du godkänner dessa och genomför ditt köp hos oss.

När du skickar ett Nallebud till någon anses produkten vara förbrukad precis som när du skickar blommor till någon så är produkten och hälsningen förbrukad, därför gäller inte ångerrätten rakt av. Däremot så kan produkten självklart reklameras vid fel. Ångerrätten, vilket innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom två veckor, gäller däremot på alla tillbehör som säljs med Nallebudet. Detta grundar sig på ett följande avsnitt i lagen om distanshandel: 4§ punkt 2: “en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal” kan alltså undantas från regeln om ångerrätt.

Nallebudet är en gåvotjänst, och då mottagaren ofta är en annan person än köparen anses produkterna förbrukade. Om leveransen försvunnit eller vi råkat skicka en felaktig eller trasig vara löser vi självklart detta.

Kontakta oss på  info@nallebudet.se så hjälps vi åt tillsammans!

På Nallebudet kan du betala enkelt med Swish. Om du beställer från en dator, behöver du skanna Swish-symbolen(qr-koden) på skärmen med din Swish-app.

Nallebudet använder också Svea som betalningsplattform, vilka erbjuder både köp via kort och faktura. Väljer du faktura kan Nallebudet skickas direkt precis som vid kortköp och fakturan kommer till din mail. Fakturaavgift kan tillkomma.

Personuppgifter, e-postadresser lämnas inte ut till utomstående företag eller andra personer.

Du kan välja det själv genom att ange mottagarens mobilnummer vid beställningen. Om du anger numret kommer mottagaren automatiskt kunna få samma information som du via appen Mina Paket eller Postnord-appen. 

Om du inte anger mobilnumret till mottagaren aviseras mottagaren inte i förväg.

Du skriver ditt kort i kassan. Börja med att väja motiv. Sedan skriver du din hälsning. Skriv vem det är i från här, annars syns det ej i Nallebudet. 

Vi skriver ut kortet när vi packar din order, så om något blev tokigt, kan du skriva til oss och be om hjälp att få det ändrat.

Kortet ingår, utan extra kostnad precis som Nallebudslådan, alltid i ditt Nallebud.

Nallebudets nallar är från 8 cm till 23 cm. Våra fantastiska mininallar är modeller som funnits länge som Nallebud och de nallarna är mellan 8-10 cm.

Lita inte på bilderna, eftersom det är lätt att nallen ser större ut på bild. Vi skriver alltid hur lång nallen är och ofta i jämförelse med äpplen eller andra vardagsföremål.

14 januari är på en onsdag i år, vilket gör att det kan gå bra att skicka Nallebud med tisdag den 13 februari som skickdag, om du skickar till orter i södra Sverige och ej på landsbygd eller storstaden. 

För orter norr om Gävle (postnummer 770 och högre) och Gotland är den rekommenderade sista dagen torsdag den 8 februari.

Lägg gärna till en dag extra i tid för mottagare i storstaden och landsbygden.

Vi skickar den dagen du väljer som skickdag och kan inte garantera en viss leveransdag. Om vi är osäkra på ditt val så kontaktar vi dig på mejlen eller per sms.

Postnord varubrev är vårt snabbast alternativ (se nedan). Earlybird har normalt 1-4 dagars frakttid.

Det här är inte garanterade leveranstider, utan det ska ses som hjälp för att kunna vara ute i god tid med beställningen av Nallebudet.

Postnord tider

Har du andra frågor?

Nallebudet AB

Org. nummer: 559134-4022
Företaget innehar F-skattesedel

Mail

Maila oss på info@nallebudet.se. Vi svarar inom 24 timmar på vardagar och oftast är vi snabbare.
Vi älskar att hjälpa till!

Adress

Nallebudet AB
Franska vägen 12
393 56 KALMAR

Välj anledning