F.A.Q

VANLIGA FRÅGOR FRÅN KUNDER

Hos Nallebudet har du möjlighet att välja skickdatum, med andra ord det datum som det skickas från vårt lager. Samtliga Nallebud skickas som Varubrev med Postnord och har en genomsnittlig leveranstid om två arbetsdagar, och kan inte påverkas av oss.

Så även om vi skulle vilja finns i dagsläget tyvärr inte möjlighet att välja leveransdatum.

Du kan enkelt följa ditt Nallebud genom att ladda ner Postnords app.

Registrera dig med samma mobilnummer och/eller mailadress som du uppgav vid beställningen, så kommer det upp automatiskt i appen så fort Nallebudet packat klart din order och registrerat det hos Postnord.

Vid köp av fler än ett Nallebud kan det förekomma att våra orderbekräftelser hamnar i din skräppost. Därför är vårt tips är att du kollar där först. (Skickar vi igen händer oftast samma sak)

Anledningen till att detta händer är hur högt inställd skräpsortering du har hos din mailleverantör, så du behöver främst ändra dina inställningar för att undvika detta. Kontakta din leverantör om du inte vet hur du gör.

Om beställningen sker innan kl. 15.30 på en vardag skickas försändelsen från vårt lager i Kalmar samma dag. Annars går den nästföljande vardag eller på av dig valt datum.

Samtliga Nallebud skickas som Varubrev med Postnord och levereras av den lokala brevbäraren där genomsnittlig leveranstid är två arbetsdagar.

I första hand läggs Nallebudet i mottagarens brevlåda. Vid fall där Nallebudet inte får plats i brevlådan kommer brevbäraren hänga det på mottagarens dörr.

Om brevbäraren bedömer att det finns risk för stöld är avisering och uthämtning hos ombud sista alternativet. Detta är ovanligt men kan förekomma.

Snabbt och enkelt! Reservation för Postens hantering.
Vid leverans utanför Sveriges gränser är Nallebudet inte spårbart, och leveranstiden kan ej specificeras eller garanteras av oss.

Vid fellevererad eller felaktig vara kan du kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig så snabbt vi bara kan.

När du skickar ett Nallebud till någon anses produkten vara förbrukad precis som när du skickar blommor till någon så är produkten och hälsningen förbrukad, därför gäller inte ångerrätten rakt av. Däremot så kan produkten självklart reklameras vid fel. Ångerrätten, vilket innebär att du kan skicka tillbaka produkten inom två veckor, gäller däremot på alla tillbehör som säljs med Nallebudet. Detta grundar sig på ett följande avsnitt i lagen om distanshandel: 4§ punkt 2: “en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal” kan alltså undantas från regeln om ångerrätt.

Nallebudet använder Klarna som betalningsplattform, vilka erbjuder både köp via kort och faktura. Väljer du faktura kan Nallebudet skickas direkt precis som vid kortköp och fakturan kommer till din mail. Var noga med kredittiden på 20 dagar, Klarnas fakturaavgift kan tillkomma.

Du kan se samtliga transaktioner via Klarna genom att logga in på www.klarna.se med ditt Bank-ID.

Personuppgifter, e-postadresser lämnas inte ut till utomstående företag eller andra personer.

FORMULÄR

STÄLL DIN FRÅGA TILL OSS


Nallebudet AB

Organisationsnummer 559134-4022
Företaget innehar F-skattesedel

Mail eller chat

[email protected] Du kan även chatta med oss mellan 09:00 – 15:30. Chatten finner du som grön flik längst nere till höger.

Adress

Franska Vägen 12
393 56 Kalmar
Sverige